fredag 20 november 2009

Belöning

Jag kommer att få heltidsanställning (längre vik, inte fast) på min nuvarande arbetsplats i januari. Det är än så länge ett inofficiellt löfte, eftersom vissa officiella procedurer fortfarande måste gås igenom, men jag vet att det är pålitligt och jag vet att det betyder att jag så småningom kommer att bli fast anställd också.

Såhär i slutet av en hektisk men mycket bra vecka, känner jag att den här slitsamma hösten faktiskt kommer att resultera i vissa belöningar. Trygghet. Stabilitet. Möjlighet att fokusera, fördjupa, förkovra sig i arbetet.

Och på privatlivsfronten: lugn och ro, förutsägbara arbetstider, stabil ekonomi, vi kan börja fundera på att flytta om vi vill det, om vi vill ha fler barn, kanske köpa bil. Ja, kort sagt, planera.

Äntligen! Hela mitt liv har jag trott att jag gillar att ha det lite oförutsägbart och kaotiskt omkring mig, men det har blivit allt tydligare att jag är en strukturerad trygghetsnarkoman .

Inga kommentarer: