måndag 16 november 2009

På väg

Den sista grupptentan någonsin är avklarad. Inget mer grupparbete! Oh, joy.

Det slår mig att jag är nära nu. Snart är jag borta från universitetet! Aldrig mer 131:an eller knökfulla Öresundståg i rusningstid. Å herregud vad underbart. Det har gått tio år sedan jag började min första universitetskurs. Och nej, jag har inte pluggat i ett kör sedan dess, men jag har pluggat väldigt mycket och väldigt länge. Dessutom har jag vantrivts större delen av tiden. Känt mig obekväm med hierarkierna, sagt något fel, varit annorlunda, för dum, för smart, för praktisk, för teoretisk. Nu ska jag hålla målet i sikte, huvudet högt och magen kall, medan jag syr ihop de här sista skälvande månaderna. Sen är jag nöjd. Många frågar om jag funderat på forskarutbildningen. Men icke. Jag vill bara bort. Jag vet vad jag vill göra och där ingår inte fler hundår i Lund.

Inga kommentarer: