måndag 2 mars 2009

Måndag

Det är inte min bästa dag idag. Det regnar och är svinkallt. Jag kräktes hela dagen igår av än så länge oklar anledning. Baksmälla och graviditet är uteslutet. Magsjuka eller matförgiftning? Vi får väl se om några dagar när inkubationstiden går ut. Spännande, spännande!

Hur som helst så kom jag iväg till dagens obligatoriska föreläsning i statistisk analys och metod. Döda mig nu, tänkte jag när föreläsaren småflinande drog igång med nånting som tydligen kallades Chi square-analyser. Men jag härdade ut. Och nu kan man rentav säga att jag har lärt mig något nytt idag.

Idag ska M gå på öppet hus på ännu ett föräldrakooperativ. Men vi kommer aldrig att få nån plats där heller. Vi är alldeles för svenniga och tråkiga för det. Det är tydligen så att bara kulturarbetare (och några regnbågsfamiljer) får ha sina barn på kooperativ här i stan. Eller så är jag bara bitter.

Nä, nu ska jag gräva ner mig i soffan för lite välförtjänt vila innan jag pallrar mig iväg till vårt dagis. Där jag för övrigt försöker starta ett föräldraråd. Hittills har fem av sexton föräldrar/föräldrapar visat intresse. Gissa om det råkar vara just de fem som har helsvenska namn. Segregerat, här i stan? Näää!

Inga kommentarer: