söndag 22 mars 2009

Två dagar senare

..har ingenting särskilt hänt.

Alla helgens planer blev inställda, p.g.a. sjukdom dels hos oss och dels hos andra. Men det blev bra ändå. Det har mest bara varit vi och det har varit hemskt skönt. Jag känner mig så konstigt lugn. Har inte tjafsat, varken med A eller M. Nå, åtminstone inte tjafsat nämnvärt med någondera.

Dessutom har jag börjat skriva. Alltså på uppsatsen. Nånting lossnade och jag tror att det kommer att gå bra nu.

Och nu har vi ju fått ett av tre att falla på plats när A slipper sitt sunkiga dagis. Samtidigt som det är på väg att lösa sig för oss båda på jobbfronten, känns det som åtminstone. Så vi stannar här i lägenheten! Det är skönt att äntligen kunna bestämma sig för någonting. Nu kan jag ta mig för att skruva upp en hylla eller två. Fixa lite på balkongen och tvätta fönstren och sånt. Här kanske jag kan bo en vinter till utan att trots allt.

Inga kommentarer: